Regulamin sklepu internetowego FlossyCandle.pl
Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży przedmiotów prowadzonej przez firmę Flossy Lashes Kornel Kwast z siedzibą we Wrocławiu za pośrednictwem serwisu internetowego flossylashes.pl.
§1. Postanowienia ogólne
§1.1 Definicje - ilekroć w Regulaminie jest mowa o poniżej wskazanych terminach, należy przez nie rozumieć:
1. Sprzedawca - Kornel Kwast, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą Flossy Lashes Kornel Kwast z siedzibą we Wrocławiu, przy ulicy Olszewskiego 159/1, 51-647 Wrocław), identyfikującą się NIP: 8982120312, REGON: 385031574.
2. Klient - osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U.2014, poz.827), osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U.2014.121 j.t.);
3. Sklep internetowy - sklep internetowy dostępny pod adresem https://flossycandle.pl z adresem wymienionym w §1.1.1 Regulaminu.
4. Przelewy natychmiastowe - system transakcji internetowych obsługiwanych przez mBank - PayNow. W usługach płatniczych pośredniczy witryna paynow.pl . System umożliwia wykonywanie transakcji przy pomocy internetu z wykorzystaniem metod płatności online takich jak: przelewy i przekazy bankowe, karty płatnicze, Apple Pay, Google pay oraz Blik.
5. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży wyrobu oferowanego w sklepie internetowym, zawarta między Sprzedawcą a Klientem.
6. Płatność - regulacja zobowiązań wynikających z zawarcia umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą sklepu internetowego.
7. Produkty - wyroby rękodzielnicze wytwarzane przez sprzedawcę i inne produkty ozdobne sprzedawne w sklepie internetowym.
8. Zamówienie - prowadzące do zawarcia umowy sprzedaży oświadczenie woli Klienta wskazujące na wybrane przez niego Towary określonego rodzaju i ilości.
9. Regulamin - niniejszy dokument określający warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, to jest ogólne warunki sprzedaży towaru i jego dostawy;
§1.2 Postanowienia ogólne - zasady użytkowania
1. Regulamin określa zasady dokonywania zakupu oferowanych w sklepie internetowym, określa prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy, a także reguluje zasady odpowiedzialności Sprzedawcy.
2. Sklep internetowy jest własnością sprzedawcy.
3. Korzystanie ze sklepu internetowego możliwe jest anonimowo, tj. bez konieczności podawania danych osobowych. Założenie konta w sklepie internetowym lub zawarcie umowy sprzedaży za jego pośrednictwem nie jest możliwe anonimowo, tj. wymaga podania określonych danych osobowych (imię, nazwisko, adres email, adres dostawy, numer telefonu).
4. Płatności w sklepie internetowym wykonywane są przy pomocy dostępnych form płatności takich jak: płatność za pobraniem, płatność za pośrednictwem operatora szybkich przelewów PayNow, płatność przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy.
5. Klient zobowiązany jest do niewprowadzania w sklepie internetowym treści o charakterze bezprawnym. Nieprzestrzeganie tej zasady może skutkować konsekwencjami prawnymi na rzecz podmiotu podejmującego tego typu działania.
§2. Zasady realizacji umowy sprzedaży
1. Szczegółowe warunki umowy sprzedaży określają postanowienia Regulaminu, obowiązujące przepisy prawa oraz ewentualne dodatkowe indywidualne pisemne ustalenia stron.
2. Zawarcie umowy sprzedaży następuje w momencie potwierdzenia Klientowi przez sprzedawcę gotowości realizacji zamówienia.
3. Sprzedawca umożliwia Klientom płatności w sklepie internetowym przy pomocy dostępnych form płatności takich jak:
- płatność za pośrednictwem operatora szybkich przelewów PayNow (Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A)
- płatność kartą płatniczą: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro
- płatność przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy.
4. Do zawarcia umowy sprzedaży niezbędne jest:
- zapoznanie się Klienta z Regulaminem i zaakceptowanie jego treści;
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, otrzymywanie informacji generowanych przez system oraz informacji od Usługodawcy dotyczących realizacji Zamówienia;
- poprawne złożenie Zamówienia;
- zobowiązanie do zapłaty ceny i dostawy Produktu;
- potwierdzenie Zamówienia przez Sprzedawcę.
5. Składając zamówienie Klient może zarejestrować się w sklepie internetowym poprzez utworzenie konta w systemie informatycznym i ustalenie poufnego loginu i hasła. Składając kolejne zamówienia Klient może korzystać z wcześniej ustalonego loginu i hasła do utworzonego konta.
6. Klient jest zobowiązany do ochrony danych uwierzytelniających dostęp do konta w Sklepie internetowym przed dostępem osób nieuprawnionych.
7. Dokonując rejestracji oraz składając zamówienie Klient oświadcza, iż:
- zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego treść;
- podane przez niego w formularzu rejestracyjnym dane są prawdziwe;
- wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych w celach związanych z realizacją umowy sprzedaży;
- wyraża zgodę na otrzymywanie na wskazany adres poczty elektronicznej informacji generowanych przez system oraz informacji od Usługodawcy dotyczących realizacji Zamówienia.
§3. Zasady dostawy produktów
1. Sprzedawca dostarcza zamówione wyroby na adres dostawy wskazany w zamówieniu złożonym przez Klienta. Sprzedawca nie posiada punktów sprzedaży bezpośredniej.
2. Termin dostarczenia zakupów uzależniony jest od rodzaju zamówienia oraz od wybranej przez Klienta formy płatności.
3. Sprzedawca umożliwia Klientowi sposoby płatności wymienione w punkcie §1.1.1 Regulaminu.
4. W przypadku większych zamówień czas dostawy produktów może ulec zmianie.
5. W przypadku płatności elektronicznych, czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
§4. Zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora, polityka prywatności
1. Zasady ochrony danych osobowych zamieszczone są w Polityce Prywatności
§5. Reklamacje
1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać Klientowi Produkt wolny od wad istotnych i wad fizycznych.
2. Wadą fizyczną Produktu jest jego niezgodność z umową sprzedaży, w sytuacji gdy Produkt:
- nie ma właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel oznaczony w umowie sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia Produktu;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował przy zawarciu umowy sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- został Klientowi wydany w stanie niezupełnym.
3. Nie jest wadą fizyczną ubytek czy też uszkodzenie Produktu, o którym Klient został poinformowany przed dokonaniem jego zakupu.
4. Nie stanowią o niezgodności Produktu z umową różnice pomiędzy rzeczywistym wyglądem dostarczonego towaru a jego zdjęciem umieszczonym w Sklepie internetowym, jeśli są one wynikiem indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, wygląd faktury, proporcje itd.)
5. W przypadku wystąpienia wady towaru, Klient ma możliwość reklamowania wadliwego produktu na podstawie uregulowanej w Kodeksie Cywilnym rękojmi.
6. Korzystając z rękojmi, Klient może w przeciągu dwóch lat od daty dostawy zgłosić reklamację produktu, jednak nie później niż rok od wystąpienia wady.
7. Na podstawie rękojmi, Klient może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
- przy wadzie istotnej, złożyć oświadczenie o odstąpieniu umoy
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
- żądać usunięcia wady
8. Sposób zgłoszenia reklamacji został opisany w procedurze Reklamacji i zwrotu
9. Brak odpowiedzi Sprzedawcy co do sposobu rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki od Klienta stanowi o jej pozytywnym rozpatrzeniu.
10. W przypadku realizacji zasadnej reklamacji koszty związane z wysłaniem Przedmiotu do Sprzedawcy, a następnie z wysłaniem Klientowi nowego Przedmiotu bądź usunięcia niezgodności ponosi Sprzedawca.
11. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Klienta rezultatu, Klient może skorzystać między innymi z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Co do zasady, postępowanie jest bezpłatne. Wykaz WIIH jest dostępny pod adresem https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoriacie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady, postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów znajduje się pod adresem https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§6. Składanie zamówień
1. Składając Zamówienie Klient wskazuje rodzaj i ilość Produktów, zobowiązuje się do ich odbioru oraz zapłaty należności.
2. Zamówienia mogą być składane w Sklepie internetowym przez 24 godziny na dobę.
3. Przed przystąpieniem do realizacji Zamówienia Sprzedawca potwierdza złożone Zamówienie.
4. Potwierdzenie Zamówienia jest dokonywane przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres w terminie do 3 dni roboczych od złożenia Zamówienia.
5. W przypadku braku potwierdzenia Zamówienia zalecany jest niezwłoczny kontakt Klienta ze Sprzedawcą w celu zapewnienia prawidłowej realizacji usługi.
6. Realizacja Zamówień i dostawa produktów odbywa się w dni robocze a czas realizacji definiowany jest na poszczególnych stronach Produktów. Czas dostawy może ulec zmianie zmianie w zależności od wielkości zamówienia. Czas dostawy zamówienia indywidualnego - personalizowanego, określany jest podczas kontaktu Klienta ze Sprzedawcą.
§7. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży
1. Klientowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w Sklepie internetowym na zasadach wskazanych poniżej.
2. Klient może odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyn, składając oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia dostawy Towaru. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy przed jego upływem.
3. Sposób zgłoszenia zwrotu został opisany w procedurze Reklamacji i zwrotu
4. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§8. Warunki techniczne korzystania ze Sklepu Internetowego
1. W celu poprawnego korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien posiadać: połączenie z siecią Internet, urządzenia pozwalające na korzystanie z zasobów sieci Internet (komputer, tablet etc.), podstawowy system operacyjny oraz z przeglądarkę (np. Chrome, Firefox, Internet Explorer) umożliwiającą wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę www oraz obsługującą język oprogramowania JavaScript, z włączoną opcją akceptowania plików cookies, aktywne konto poczty elektronicznej, oprogramowanie Adobe Acrobat Reader umożliwiające odczytywanie plików pdf, numer telefonu komórkowego.
2. Sprzedawca informuje, iż korzystanie z usługi może się wiązać z narażeniem na wprowadzenie do komputera wirusów komputerowych, tzw. koni trojańskich oraz spamu. W celu zapobieżenia takiemu niebezpieczeństwu zaleca ostrożne podejście do programów pochodzących z nieznanych źródeł, poczty elektronicznej otrzymanej od nieznanego nadawcy oraz zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania chroniącego komputer przed wirusami i końmi trojańskimi.
§9. Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 07.02.2021 r.
2. Sprzedawca może dokonać zmiany postanowień Regulaminu w każdym czasie, a zmiana taka będzie dostępna na stronie Sklepu internetowego. Zmiany Regulaminu będą obowiązywać w terminie 14 dni od dnia ich umieszczenia na stronie Sklepu internetowego.
3. Klient zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu przy pierwszym logowaniu na stronie Sklepu internetowego po zmianie Regulaminu oraz o możliwości zaakceptowania lub odmowy zaakceptowania zmienionego Regulaminu. Odmowa zaakceptowania zmienionego Regulaminu będzie się wiązała z usunięciem konta Klienta.
4. Zmiana Regulaminu nie będzie naruszać praw nabytych Klienta wynikających z zamówień złożonych przed wprowadzeniem zmiany (strony wiąże Regulamin obowiązujący w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.)
5. Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu internetowego.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poza.827).
7. Spory związane ze świadczeniem usług za pośrednictwem Sklepu internetowego rozstrzygać będzie sąd powszechny według właściwości ogólnej.